Tradycyjnie pod koniec września odbędzie się kolejna, 26. już edycja dorocznego konkursu „Modernizacja Roku i Budowa XXI Wieku” obejmująca realizacje na rynku budowlanym z lat 2021/2022. Moris Polska należy do tych firm sektora budowlanego, która wygrywa wiele interesujących, nieszablonowych, nierzadko trudnych i skomplikowanych przetargów na realizację unikatowych obiektów kubaturowych. Wiele z tych realizacji wiąże się nie tylko z klasyczną budową, ale także niejednokrotnie z rekonstrukcją, modernizacją i rewitalizacją obiektów znajdujących się na przykład w rejestrach wojewódzkich konserwatorów zabytków.

     Z tych też powodów do rokrocznych i prestiżowych w krajowej branży budowlanej konkursów „Modernizacja Roku i Budowa XXI Wieku” zgłaszane są realizacje naszej firmy. Przypomnijmy, że w roku 2019, podczas 23. edycji konkursu, w kategorii generalnych wykonawców nasza firma została zwycięzcą i laureatem I Nagrody. Przypadła ona Moris Polska za realizację inwestycji „Przebudowa sali widowiskowej Centrum Sztuki Mościce w ramach realizacji inwestycji pod nazwą: II etap modernizacji Centrum Sztuki Mościce – sala widowiskowa spełniająca nowoczesne wymagania publiczności, artystów, wymogi bezpieczeństwa”. W mediach codziennych, poświęconych kulturze i specjalistycznych ukazały się 83 publikacje na temat ówczesnego zwycięstwa naszej firmy w tym konkursie.

     Obecnie do konkursu „Modernizacja Roku i Budowa XXI Wieku” nominowane zostały dwie realizacje naszej firmy z roku 2021. Najpierw w czerwcu ub.r. oddaliśmy do użytku zmodernizowany kompleks basenowy AquFun w Legnicy. On to właśnie jest jednym z nominowanych obiektów. Przy okazji oddania go do użytku prezes naszej firmy Maurycy Bryła powiedział: „Rynek dobrze wie, że jesteśmy w pierwszej dwójce krajowych liderów generalnego wykonawstwa w dziedzinie obiektów sportowo-rekreacyjnych, a szczególnie basenów i aquaparków, które stanowią naszą największą specjalizację. Mamy dużą satysfakcję, że nasz potencjał projektowy i wykonawczy doceniono także w Legnicy i powierzono nam gruntowną modernizację obiektu, który teraz przez długie lata będzie cieszył mieszkańców miasta i regionu. Inwestycję zrealizowaliśmy w terminie, mimo że okres budowy przypadł na czas pandemii i zawirowania na rynku materiałów budowlanych. Nasze metody zarządzania poradziły sobie jednak z tym problemem”. Realizacja ta spotkała się z dużym zainteresowaniem mediów regionalnych i ogólnopolskich, które zrelacjonowały ją w 21 publikacjach.

     Drugim z nominowanych obecnie obiektów, jaki oddaliśmy do użytku w sierpniu 2021 roku jest krakowski Teatr KTO. Od początku fazy projektowej obiekt ten cieszył się entuzjastycznymi recenzjami środowisk teatralnych, artystycznych, medialnych i architektonicznych. Gdy ruszaliśmy z budową ukazały się na jej temat 124 publikacje w mediach całego kraju. Prezes Maurycy Bryła tak wtedy komentował to wydarzenie: „Będziemy pracowali z elementami budynku, który powstał w latach 1887-1889. Niewiele firm generalnych wykonawców – czy to w Polsce, czy na świecie – ma rzadką okazję z jednej strony uratować coś z historycznej materii architektonicznej, z drugiej zaś wdrożyć bardzo ambitny, awangardowy projekt będący obiektem kultury i użyteczności publicznej. Projekt, dodajmy, bardzo oryginalny, który już u zarania miał dobre recenzje środowiska architektów i artystów. Dla każdego generalnego wykonawcy byłoby to nobilitujące i stanowiłoby swoistą perłę w jego dorobku. Myślę, że takie właśnie zjawisko nas spotkało”.

     Wybrane aspekty realizacji Teatru KTO tak relacjonował dla mediów kierownik budowy z ramienia Moris Polska Rafał Grzesik: „Cały obiekt, czyli budynek teatru i jego ogród sensoryczny łączą w sobie historię tego miejsca oraz najwyższego stopnia nowoczesność. Olbrzymiej pieczołowitości wymagało odtworzenie pod kontrolą służb konserwatorskich neobarokowej fasady niegdysiejszego Przytułku Zgromadzenia Św. Wincentego á Paulo. Każdy łuk, każdy szczegół tej ściany wymagał indywidualnych szalunków. Z drugiej strony całość terenu i obiektu nosi wszelkie znamiona tzw. inteligentnych budynków. Jest to obiekt i teren »samopilnujący się« poprzez rozbudowane systemy monitoringu i dozoru. Dużą atrakcją teatru są jego olbrzymie przeszklenia, na które składają się zarówno ściany, jak i dach. Ten ostatni nosi w sobie element rozsuwany nad salą teatralną. Jest to nowatorska i prototypowa konstrukcja wykonana na nasze  zamówienie. Design i koncepcja techniczna olbrzymiego rozsuwanego okręgu w szklanym dachu przypomina migawkę aparatu fotograficznego. Cały budynek jest przystosowany do działań artystycznych – nie ma w nim klasycznej sali ze stacjonarnymi fotelami. Jest to otwarta przestrzeń teatrum, które może dziać się wszędzie począwszy już od foyer, poprzez salę główną, aż po górne piętro. Ruchome blaty umożliwią scenografom skonfigurowanie przestrzeni artystycznej praktycznie w całym teatrze”.

     Moris Polska z dużą satysfakcją przyjmuje fakt, iż działalność naszej firmy stale jest dostrzegana i doceniana przez organizatorów prestiżowego konkursu „Modernizacja Roku i Budowa XXI Wieku”. Bez względu na to, czy w bieżącym roku po raz kolejny będziemy laureatem tej rywalizacji już sam fakt, że nominowano dwie z naszych realizacji jest dla Moris Polska wystarczająco nobilitujący w krajowej branży budowlanej.

 X 
UE